Cyclist.gr - Ποδήλατο και ποδηλασία
 
(07/01/10) Campagnolo και Cyclist.gr σε νέα συνεργασία
Από φέτος, η ιστορική Campagnolo αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από το Cyclist.gr.

Τόσο στο ηλεκτρονικό μας, όσο και στο φυσικό μας κατάστημα θα βρείτε μια μεγάλη γκάμα από προϊόντα Campagnolo, από παγούρια μέχρι carbon τροχούς και φυσικά τις νέες 11πλες σειρές, ξεκινώντας από την ναυαρχίδα Super Record.

Η γκάμα των προϊόντων Campagnolo θα αυξάνεται συνεχώς, γι΄αυτό φροντίστε να παραμένετε ενημερωμένοι. Δείτε όλη τη γκάμα των προϊόντων της Campagnolo στο Cyclist.gr

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς δημιουργήθηκαν οι 11πλες σειρές της Campagnolo, δείτε τα σχετικά video από το 11speed Only.

Ποιά είναι όμως η Campagnolo;

Η ιστορία της Campagnolo ξεκινά το 1901 όταν γεννήθηκε ο Tullio Campagnolo σε μια μικροαστική οικογένεια στη Vicenza. Ο πατέρας του είχε ένα μηχανουργείο και ήταν εκεί που ο μικρός Tullio άρχισε τα πρώτα του πειράματα με τις μηχανές.

Σε αυτά τα πρώτα του χρόνια γνώρισε και την μεγάλη του αγάπη, το ποδήλατο. Ξεκίνησε να ασχολείται με το άθλημα και είχε μερικές επιτυχίες ως ερασιτέχνης ποδηλάτης μιας και μετείχε σε μερικούς κλασικούς αγώνες που διεξάγονται ακόμα και σήμερα, όπως το Μιλάνο-Σαν Ρέμο και τον Γύρο της Λομβαρδίας.

Σε αυτούς τους αγώνες ο Tullio ήρθε αντιμέτωπος με το πρόβλημα που είχαν όλοι οι ποδηλάτες εκείνης της εποχής. Το να πρέπει να βγάζει τον τροχό.

Στις 11 Νοεμβρίου του 1927, με τους δρόμους των Δολομιτικών Άλπεων καλυμμένων από χιόνι ο Tullio λάμβανε μέρος σε έναν τοπικό αγώνα και έπρεπε να βγάλει τον τροχό του για να αλλάξει γρανάζι, με τον τρόπο αυτόν μέχρι τότε άλλαζαν ταχύτητες. Το κρύο όμως έκανε την κατάσταση πολύ δύσκολη, τα χέρια του είχαν παγώσει και έτσι δεν κατάφερε να βγάλει τον τροχό χάνοντας έτσι την ευκαιρία για νίκη εκείνη τη μέρα.

Εκείνη ακριβώς τη στιγμή βγήκε από το στόμα του μια φράση που θα άλλαξε την ιστορία της ποδηλασίας για πάντα: «Bisogno cambiá qualcossa de drio!"» (Κάτι πρέπει ν’αλλάξει εκεί πίσω).

Από τότε άρχισε να σκέφτεται τρόπους για να αλλάξει κάτι εκει πίσω. Πήγε στο μηχανουργείο του πατέρα του και έφτιαξε το γνωστό σε όλους Quick Release! Λίγο μετά μία πρώτη μορφή ενός εκτροχιαστή (1933).

Το QR και ο εκτροχιαστής ήταν μια από τις πρώτες εφευρέσεις που έγιναν σε εκείνο το μηχανουργείο. Αν δεν μπορείτε να φανταστείτε πως ήταν να ποδηλατείς χωρίς Ergo Shifters και μανέτες διαβάστε παρακάτω:

Τις παλιές καλές μέρες, όταν τα ετάπ του Γύρου Γαλλίας είχαν διάρκεια 300 χιλιόμετρα και οι ποδηλάτες ανέβαιναν βουνά που ίσα-ίσα είχαν χαραγμένους δρόμους, ΔΕΝ υπήρχαν εκτροχιαστές. Εκείνες τις εποχές τα ποδήλατα είτε είχαν μία ταχύτητα είτε δύο. Αυτά με τις δύο ταχύτητες είχαν ένα γρανάζι σε κάθε πλευρά του πίσω τροχού. Για να αλλάξουν ταχύτητα έπρεπε να ξεβιδώσουν τον τροχό να τον γυρίσουν και να τον ξαναβιδώσουν και πάλι.

Στη φωτογραφία βλέπουμε αθλητές να κάνουν αυτό ακριβώς μετά την ανάβασή τους στο Col d’ Izoard στο Γύρο Γαλλίας του 1930. Μία δεξιότητα που έπρεπε να έχουν οι ποδηλάτες εκείνης της εποχής ήταν να μπορούν να αλλάζουν γρήγορα τον τροχό τους.

Έτσι, το 1930, ο Tullio παρουσίασε το πρώτο Quick Release για να βγαίνει ο τροχός ευκολότερα. Το 1940 παρουσίασε και το Campio Corsa.

Ένα σύστημα που χρησιμοποιούσε τόσο για να αλλάζει τροχό όσο και να μετακινείται η αλυσίδα με ένα σύστημα.

Το εν λόγω QR ήταν λίγο αρχαϊκό για τα σημερινά δεδομένα αλλά χρησιμοποιήθηκε από τους επαγγελματίες για τουλάχιστον μία δεκαετία.

Να πως λειτουργούσε:

Ο αναβάτης ενώ ήταν πάνω στο ποδήλατο μπορούσε να τραβήξει ένα μοχλό ώστε να χαλαρώσει τον τροχό. Στη συνέχεια, τραβούσε έναν άλλο μοχλό που άλλαζε τη θέση της αλυσίδας και στη συνέχεια, τραβούσε και πάλι τον πρώτο μοχλό για να ασφαλίσει τον τροχό.

Στη φωτογραφία αριστερά βλέπουμε τον μεγάλο πρωταθλητή Gino Bartali να κάνει αυτό ακριβώς στο Γύρο Γαλλίας του 1948.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο οι μεγαλύτεροι πρωταθλητές, ο Fausto Coppi και ο Gino Bartali άρχισαν να χρησιμοποιούν ανταλλακτικά Campagnolo όπως βλέπουμε τον Coppi, στη φωτογραφία του 1949.

Ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τον πρώτο εκτροχιαστή στο Paris-Roubaix του 1945.


Το επόμενο σχέδιο εκτροχιαστή του Tullio έμοιαζε πολύ με αυτούς που χρησιμοποιούνται για δεκαετίες αργότερα. Ήταν αυτό που αποτέλεσε την απαρχή μιας σειράς καινοτομιών που οδήγησαν στο Ergo Power και το Gruppo Record!

Έτσι φτάσαμε στο σήμερα, όπου η Campagnolo δημιούργησε τις 11απλές σειρές με το χαμηλότερο δυνατό βάρος και με εξέλιξη που γίνεται καθημερινά με τον τρόπο που ξεκίνησε ο Tulio.

Δημιουργώντας καινοτομίες και ακούγοντας τι έχουν να πουν γι αυτές οι αναβάτες στους επαγγελματικούς αγώνες πριν τους βγάλουν στην παραγωγή. Ο Tulio ήταν εκεί, με τα "παιχνίδια" του σε κάθε αγώνα, αναμένοντας το feedback από τους αθλητές και μετά πήγαινε και πάλι στο εργαστήριο, έκανε τις αλλαγές του μέχρι να τους αφήσει απόλυτα ικανοποιημένος.